Nika Ferjan pravi, da je balet bistvo njenega življenja. Že odkar pomni, jo namreč navdihuje s svojo lepoto in lahkotnostjo. Uživa pa tudi v trdem delu, ki je potrebno za doseganje elegantnosti in lahkotnosti. »Sem
velika perfekcionistka. V baletu pa nikoli ne dosežeš popolnosti in prav to me
žene, da vložim 200 odstotkov v vsak trening in vajo, tako fizično kot
psihično,« pravi mlada baletka.
Z baletom se je začela ukvarjati že pri treh letih, a ga je vse do svojega 12. leta dojemala le kot zabavo, druženje s prijatelji in uživanje v plesu. Ena njenih prvih baletnih profesoric je bila Nena Vrhovec Stevens, nekdanja vodilna balerina SNG Opera in balet Ljubljana. »Ona je
tudi eden izmed razlogov, da je balet zame postal mnogo več kot le hobi. Dala
mi je ogromno izkušenj na odru, me peljala na različna mednarodna tekmovanja in
me motivirala ter spodbujala,« pravi 18-letnica.
Na Konservatorij za glasbo in balet (KGB) Ljubljana je bila sprejeta pri 14 letih. Tam je tudi spoznala, da je balet trdo delo, a da je vanj pripravljena vložiti ves svoj trud in energijo. Baletna pedagoginja in koreografinja Tanja Pavlič s KGB Ljubljana pravi, da je Nika zagotovo »ena
najbolj uspešnih mladih plesalk, ki so se v zadnjih 20 letih šolale na
Konservatoriju« in da celo v primerjavi z najboljšimi Nika izstopa.
Po besedah mentorice Pavličeve Nika izstopa tako po talentu in fizičnih predispozicijah, po osebnostni zrelosti, kot po energiji in zanosu, ki ju premore. »Niki je bilo dano telo, ki ustreza najbolj zahtevnim
baletnim kriterijem, tako z vidika gibalnih razsežnosti kot z vidika baletne
estetike,« pojasnjuje baletna pedagoginja in dodaja, da prav zaradi te redke fizionomije lahko njeno delo in njen vložen trud obrodita osupljive rezultate. »Tako obdarjeno baletno telo lahko ob inteligentnem 'upravitelju'
in s srcem, ki gori za oder, doseže vse. In Nika vse to ima,« pravi Pavličeva.
Z letošnjim šolskim letom je Nika pričela baletno izobraževanje na baletni šoli John Neumeier v Hamburgu. »Na šolo sem bila
sprejeta preko avdicije. Program, v katerega sem vključena (Theaterclass), traja
dve leti in njegov namen je, da te pripravi na profesionalno baletno kariero,« pravi Nika.
To je resnično velik dosežek za vsako mlado baletko, pravi baletna pedagoginja. »Preboj med peščico izbrancev z vsega sveta, ki se v za
nas nepredstavljivih profesionalnih pogojih in pod vodstvom najboljših baletnih
mentorjev in koreografov urijo za delovanje v vrhunskih baletnih ansamblih po
svetu, je nedvomno največji mednarodni dosežek katerega koli našega dijaka. Če se
smem poslužiti športne analogije, se je Nika ne le kvalificirala za udeležbo,
temveč je kar v finalu na olimpijskih igrah. Na ta položaj se je zavihtela
povsem po lastni zaslugi in brez neke širše sistemske, kaj šele finančne
podpore,« poudarja Pavličeva.
Nika pravi, da želi v teh dveh letih šolanja v Nemčiji čim bolj napredovati in uspešno opraviti zaključne izpite, ki jo čakajo prihodnje leto.
»Nato nameravam opravljati več avdicij za teatre v Evropi, na primer v
Amsterdamu, Berlinu, Hamburgu in Stuttgartu,« razkrije svoje kratkoročne načrte. Pozneje si želi iz baletnega zbora napredovati v solistko in morda tudi v glavno solistko. »Moje sanjske vloge so Nikija iz baleta La Bayadere,
Odette in Odile iz Labodjega jezera ter Giselle,« našteva Nika. Po končani baletni karieri pa bi rada ustvarjala lastne koreografije in delala z različnimi teatri po svetu.
»Od svojega 15. leta dela z zelo očitnim
fokusom in ciljem – postati balerina – in v popolni podrejenosti in
usmerjenosti v ta cilj je v zadnjih treh letih nisem videla niti za dan
odvrniti pogleda,« pravi baletna pedagoginja Pavličeva. Kot pravi, takšne ravni osebne in neodvisne motivacije ni opazila še pri nobenem drugem učencu ali dijaku. »S svojim zgledom je na šoli popolnoma spremenila
zavest dijakov o tem, kaj se da doseči z izključno lastnim angažmajem,« še poudarja mentorica.
Medtem ko večina njenih vrstnikov po pouku na gimnaziji in več urah v baletni dvorani komaj čaka, da odide domov, Nika do zadnjega obhoda šolskega varnostnika še naprej trenira po svojem individualnem programu dodatnih vaj.
Že od drugega letnika redno sodeluje v baletnih predstavah kot članica baletnega zbora v SNG Opera in balet Ljubljana. »Njena želja po
napredku jo je vsako poletje vodila do različnih dodatnih izpopolnjevanj in
udeležb na mednarodnih seminarjih v tujini, ki le to pogojujejo z avdicijami.
Nika jih je kljub visokim zahtevam vedno opravila. Na baletnih tekmovanjih, ki
se jih je udeležila, bodisi doma bodisi v tujini, je vedno posegala po
najvišjih mestih,« pravi Pavličeva.
Nikina največja vzornica je glavna solistka pri Royal Ballet London, Marianela Nuñez, po rodu Argentinka. »Je izjemno precizna
plesalka z neverjetno kontrolo nad svojim telesom, kar naredi njen ples še
posebej ekspresiven. In prav ekspresivnost je nekaj, kar si želim tudi sama
pokazati na odru. Poleg tega občudujem tudi njeno emocionalnost in to, kako
vsako vlogo naredi »svojo«,« pravi mlada baletka.
Je zelo pozitivna oseba in v vsaki situaciji skuša najti dobro plat. »Obožujem rutino, rituale in disciplinirane treninge. Vse to
najdem v baletu. Vsak trening je zame kot neka vrsta meditacije, saj ne moreš
razmišljati o ničemer drugem,« pravi Nika. Ko ni v baletni dvorani, se rada ukvarja tudi z jogo in pilatesom, kuha in peče, se druži s prijatelji in ohranja stike s starši.